Over mijn werk

Mijn werk uit zich in een context van onze tijd, schilderijen, beeldhouwwerken en meer recent het verkennen van de fotografie. Ik kies niet voor het bevoorrechten van één medium. De emotionele en psychologische inhoud van mijn onderwerpen, de manier waarop het lichaam spreekt zijn dialoog / emotie. Het is contextueel ingebed, van de concepten, van de dualiteit, van de betekenis, van de beelden. Mijn stijl is een uiting van mijn filosofie die overgaat in een taal, gebruiken, postmoderne, expressionisme, surrealisme en fotografie. Het drukt mijn diepe besef van mondiale vraagstukken en wordt gecompenseerd met mijn cultureel erfgoed. Mijn inspiratie komt voort uit het leven en de natuur. Het is te geestelijk om uit te drukken. Het is echter hetzelfde als het expressieve energie, werk getransponeerde energie. Ik gebruik een bepaalde iconografie, die overgaat in een taal. Mijn kunst heeft me geholpen om te zien dat er niets op de aarde solitaire is, alle dingen zijn met elkaar verbonden. Met het oog op het 'onmogelijke' te zien, moet u de "onzichtbare" te zien krijgen. Mijn kunst is een 'sprong', alleen als de kijker luisteren kan. De unieke uitdrukking in mijn kunst, is een houding, een taal van mijn stijl, maar is gemakkelijk te begrijpen in zijn emotie. Mijn kunst draagt ​​krachtige boodschappen over, mij als maker. In mijn composities, hoewel de vormen, raken een harmonisch evenwicht en vergrendelingen met een ander, zijn alle acties conceptueel gesynchroniseerd. Elk vorm is psychologisch geïsoleerd van de anderen in zijn eigen wereld en van de kijker, in een sfeer van introspectie en verdrietig contemplatie de overhand heeft, in zijn of haar eigen intieme dialoog. Ik maak een archief van deze beelden die, sociaal krachtig en visueel poëtisch. De waarheid van het leven wordt geopenbaard in de natuur. Als een kunst schepper, Ik word geleid door de natuur, van die ik heb gevormd mijn kunst. Alle door de mens gemaakte vormen zijn van 'de natuur', vandaar de 'afhankelijkheid' van de natuur, ik ben meer bezorgd over de psychologische en spirituele welzijn, dan zijn fysieke behoeften. Ik heb zo langzamerhand van bewust dat mijn eigen ontwikkeling als kunstenaar invloed door twee energieën, God en de natuur als het leven. Diversiteit van de capaciteit om eentonigheid te doorbreken en zich de verborgen gebieden van energie en zorgt ervoor dat ze zich voordoen om te communiceren met de verborgen gebieden van de natuur. Energieën die niet kunnen worden verklaard of geleerd, kunnen ze 'slechts', zijn ervaring, om commune of geleerdte zijn. Kunst wekt de werkelijkheid van deze energieën en proces / roepen ze in dialoog te komen. De 'geest' is hoger dan de 'geest' en 'lichaam', het metafysische, die ik verwerk vanwege de intense abstracte, filosofische, fantasierijk transcendentaal macht. Deze 'geest' doordringt in de poriën van mijn concepten. Mijn kunst drukt zich uit in, mijn diepe bewustzijn van mondiale en stedelijke aangelegenheden en wordt gecompenseerd met mijn cultureel erfgoed. Inspiratie: Het leven en de mentale energie die de dialoog, sprongen en spiralen creëert in de fantasierijke energie en breekt de monotonie. Te schilderen werkelijkheid, ik droom niet omdat ik niet weet wat ik aan het dromen ben.  Het is altijd duidelijk wat behoort tot de echte wereld en wat behoort tot de droomwereld. Ik denk niet aléén in dat dromen maar schilder ze en ik denk niet ervaren dromen, maar ik weet over het leven, omdat het leven zichtbaar is, kan ik het voelen en aanraken. Ik kan mijn proces niet beschrijven van hoe het creëren, het is te geestelijk, te betuigen aan, maar het is dezelfde expressieve energie als het werk zelf, transfusie tussen energieën. Mijn werk verkent het verborgen gebied van de psyche. Inspiratie komt van een ontwaken werkelijkheid waarin de zichtbare wereld en het interieur werkelijkheid doordringen en gesmolten worden. Het accent wordt gelegd op de "kracht van de verbeelding, kinderlijke onschuld". Verbeelding alleen informeert mij van wat zou kunnen zijn; indrukken van de irrationele naar de uiteindelijke gevolgen. Ik gebruik een bepaalde iconografie / taal wijzigen in mijn werk, dat wordt een kenmerk van mij. Wat ik gedacht en geloven een realiteit in mijn kunst. Kunst omschrijft zichzelf. Een houding in het denken van mijn werk is, reductionisme, waar ik foto's terug te brengen tot symbolen, vandaar de symbolistische uitdrukking, die in beslag genomen en resoneert mijn werk en word mijn stijl van meningsuiting. Sommige lessen in kunst kunnen niet worden onderwezen, ze moeten worden geleefd, om ze te leren. Ik overstijg en intellectualiteit in krachten die zich in mijn werk manifesteren. Alle dingen zijn gemanifesteerd om mijn sensualiteit voordat ze worden overstegen. Kunst is een uitdrukking van een spirituele reis. Tijd, tijd had niet bestaan ​​tot de tijd, dus als mijn schilderijen niet bestond tot de tijd was, die bracht het naar de tijd. Kunst heeft me geholpen om dat niets op deze aarde solitaire is te zien, alles is met elkaar verbonden. Natuur als betrekking hebben en te harmoniseren met elkaars bestaan. Begrijpen van mijn schilderijen, kunnen twee mensen de verbeelding verschillen: de toeschouwer en de kunstenaar. Om in mijn schilderijen te zien waar het werkelijk over gaat, moet je weten wat te zoeken en bereid zijn om uw fantasie te gebruiken. Het krijgen van die betrokkenheid op deze manier, maakt een ontdekkingsreis in "lezen" de intellectuele en emotionele inhoud van mijn schilderijen: Het gebruik van symbolen, enz., het beroep op de zintuigen, van de kleur, de weergave van emotie door kleur, de uitdrukking van sociale en culturele houdingen. Mijn schilderijen moeten de geest verlichten en de verbeelding en als dat zo is, het is uitgegroeid tot mijn stem. Niet alleen om beweging en effecten op vorm en kleur te tonen, maar om de intentie van de ziel ontwaken in mijn schilderijen. Ik gedij in de algemene en typische, aantrekkelijk voor de geest in plaats van de zintuigen, door middel van kleur, vorm en compositie. De vorm: Elke figuur moet het 'lezen' van exacte emoties die een betrekking hebben op de gebeurtenis. Ik wil me niet verenigen met de inhoud van mijn kunst, alleen voor de (geest) van de inhoud. Grote kunst leeft door zijn eigen regels en tijdlijn, die bijna nooit het voordeel van de kunstenaar is. Er is een stille kwaliteit in grote kunst die je kunt voelen in zowel oude meesters en hedendaagse kunstenaars. Als de kunst voor zich spreekt buiten de tijd van de maker, kan het geweldig zijn. Ik vertrouw niet op advies van iemand anders, om mij te vertellen wat kunst is uniek / superieur of niet. Ik denk dat iedereen die met zijn eigen verstand weet te handelen naast zijn ziel en druk een evenwichtige weergave van zijn eigenheid getrouwd tussen de twee, dat is een waardevolle helderheid. Dat is hoe ik het een ander beoordeel. Ik vind / maak een taal die de situatie of beeld dat spreekt in de toekomende tijd oproept. Ik geloof dat kunst een spirituele roeping is. Het moet zich bezighouden met spirituele rijken. Het blijkt dat die binnen in leven. Het is niet alleen, een voertuig voor religieuze en sociale leer, maar een manier van uitdrukken. Het weerspiegelt aspecten van de tijd en de compressie van de ruimte en de sfeer van verdriet dat het mogelijk maakt, en brengt een psychologische spanning. Het weerspiegelt een geestelijke kracht. Het proces van mijn werk is een dialoog, die verandert naarmate de tijd verstrijkt en deze dialoog is het principe dat het proces van mijn werk regelt. Het is mysterieus en plezierig wanneer, in de loop van het kijken naar de wereld, vind je iets dat plotseling significant lijkt. Dat veld - of de straat - of persoon. Dat licht! De uitdaging is dan ook om het werk te doen - met een gecontroleerd gevoel van verhoogd bewustzijn - snel in het veld, meer bewust in de studio, en hopen dat het afgewerkte stuk zal naar u terug een deel van wat je voelde op het moment en die reflecteren een aantal andere kijkers kunnen voelen iets dat op vergelijkbare wijze reageren kan. Soms, als het werkt, zal een kijker dit voelen en zeg ja, en dan is de inspanning bijzonder bevredigend. Tekst werd gemaakt in 2009 door Jurgen Borgers voor zijn website in de Verenigde Staten.